„História Tatry na Slovensku siaha do 50. rokov minulého storočia,
skončila sa v 90. rokoch. Naším zámerom je, aby sa na Slovensko vrátila
značka, ktorá tu má tradíciu. Snahou je navrátiť ju na Slovensko, čím
by sa zvýšila zamestnanosť,“ uviedol Gašparík.
Ako dodal, snahou spoločnosti je presunúť výrobu podvozkov a potom aj
celých vozidiel pre silové zložky na Slovensko, čím by bol k dispozícii
rýchly servis, zaškolenia obsluhy vozidiel a celkovo sa oživil
priemysel.
„V Trenčíne sa už vyrábajú podvozky Tatra 8x8, niektoré komponenty
dovážame z Tatry Kopřivnice, iné sa už vyrábajú na Slovensku. Celá
montáž prebieha tu v Trenčíne. Produkt chceme predstaviť rezortu obrany,
aby vedeli, že bude k dispozícii silovým zložkám,“ doplnil Gašparík
s tým, že pre ministerstvo obrany už vyrábajú podvozky zakontrahované v
minulom roku, ďalšie obchodné kontrakty majú rozbehnuté v zahraničí.
Podľa ministra obrany Jaroslava Naďa (OĽANO) rezort s "tatrovkou"
spolupracuje už desaťročia, prípadný kontrakt na dodávku vozidiel však
musí byť výsledkom verejného obstarávania.
„V ozbrojených silách máme množstvo vozidiel. Faktom je, že mnoho z
nich má už viac ako 40 rokov a potrebujeme ich nahrádzať novými. I preto
sa stretávame s mnohými spoločnosťami, medzi ne patrí aj Tatra. Myslím
si, že akákoľvek férová a otvorená diskusia so spoločnosťami je na
mieste. Robíme to pravidelne, nie je v tom žiadny problém. Naopak,
oceňujem to,“ zdôraznil Naď.
Ako dodal, rezort obrany bude potrebovať viac ako 1500 nákladných vozidiel rôznych druhov.
„V priebehu tohto roka chystáme veľkú súťaž. Komunikujeme aj so
spoločnosťou Tatra, ale nielen s ňou. Komunikujeme o tom, akým spôsobom
zabezpečiť vozidlá, ktoré potrebujeme a na druhej strane, aby aj štát a
obyvatelia Slovenska získali benefity vo forme daní a pracovných
príležitostí,“ uzavrel Naď s tým, že kroky rezortu budú také, aby ho nikto nemohol obviniť z netransparentnosti.